December 5, 2010

Azan Subuh~



Selamat pagi. Awal sgt bangun harini. lebih kurang 5.40pg. padahal hari ni hari ahad, tak kerja. mlm td pn bkn tido awal sgt, jam 12 lebih gak baru tido. . . alarm kt hp set kol 6 pg. Biasanya bangun pn dlm 6.15- 6.30. syuruk pn skrg awal. lambat sket aku dh subuh gajah lak nt. pagi ni terbangun bila kedengaran azan subuh. Sayu nye azan subuh pagi ni. buat aku trus tak sambung tido lagi.


oh ye, mesti ada sesuatu yg buat aku terbangun & trus tak blh tido lg. apakah itu? tp mengapa? kadang2 aku sendiri tak pasti. keliru sendiri. tp yg boleh aku ucapkan hanyalah SYUKUR. Sesugguhnya Dia Maha Mengetahui. Harapan aku semoga hari ini lebih baik dari hari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ni. InsyaAllah.

Firman Allah s.w.t dalam Surah Fathir ayat 15, maksudnya...

"Wahai sekalian manusia, kamu semua mengharapkan kepada Allah, sedangkan Allah s.w.t itu Maha Kaya (dari meminta kepada kamu)"




" Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMU dari kesedihan & dukacita,
sesungguhnya Engkaulah sebaik2 pemelihara"


Sabda Rasulullah s.a.w, maksudnya...

"Doa itu senjata bagi orang Mukmin"


No comments:

Post a Comment