December 26, 2010

pesan sangPelangi~

sebelum ni menjadi tanda tanya juga. sekarang aku dah ada jawapannya :)

Pesan irfan SangPelangi dalam entri nya : kenapa sangpelangi blog melalui emel?

"Sebetulnya, bukanlah aku tidak mahu berkarya lagi. Cumanya aku mengubah sedikit medium penulisanku. Jika dulu aku menulis di blog, dan pembaca boleh melawat, membaca, dan berlalu pergi. Kali ini, aku menulis di emel pula. Kalian buka inbox, membaca tulisanku yang berbunyi surat. Kemudian, jadi tanggungjawabmu menyebarkan pada teman-temanmu andai bermanfaat buat mereka.

Cita-citaku hanya satu. Bila seruanku berbentuk surat peribadi, aku mengharapkan ia dihargai, dan dipanjang-panjangkan. Mohon disebar-sebarkan dakwah perseorangan (ONE-to-ONE) ini, buat renungan kenalan rapatmu.

Aku kepinginkan tulisanku disebar oleh sesiapa saja, di mana-mana saja (Facebook, emel, blog, surat), dan bila-bila masa saja. Kaedah ini boleh diibaratkan aku menulis di banyak blog dan medium secara serentak. Beginilah dakwah maya caraku yang baharu, gaya SangPelangi, diaplikasi daripada ilmu viral marketing yang kupelajari. Mudah-mudahan, dakwah di dunia realitiku tidak sedikit luntur kukerjakan.

Jadi, buat kalian ahli Sahabat SangPelangi, ini amanahmu. Hanya kamu yang memperoleh peluang meneliti susunan kata-kataku. Maka, jadi amanah buatmu menyebarkannya pada yang lain juga. Itupun andai ia bermanfaat buat mereka. Andai ada salah dan silap dalam penyampaianku, mohon diperingatkan akan diriku tentangnya seberapa segera.

P/s: Syukur, dengan teknik begini, aku diberitakan oleh Sahabat SangPelangi yang lain, bahawa tulisanku telah jauh disampaikan dari seorang individu, ke individu yang lain. Komentar yang kuterima, hanya kau dan aku saja yang bisa membacanya."

___________________________________________

***sekarang baru aku paham. sungguh murni niat sangpelangi***

No comments:

Post a Comment